Kritika… kritika je zcela běžná věc, která nám může někdy i pomoci. Může nás motivovat, naučí nás některé věci dělat lépe a vyvarovat se chybám. Málokdo z nás na kritiku umí reagovat. Může se nás dotknout, může nás mrzet a nebo ubírat i na sebevědomí.

Pojďme si říct, jak ni reagovat.

V případě že je kritika oprávněná, nechte se jí motivovat. Pokud se zaměstnavateli vaše práce nelíbí a má k ní výtky, tak se ho zkuste zeptat, jak by si odvedenou práci představoval a co přesně mu na ní vadí. Někdy zjistíte, že se třeba jedná jen o barvy tabulky či design. Jeho zpětná vazba vás navede, jak příště danou práci provést lépe.

Je důležité myslet na to, že zaměstnavatel má právo říct svůj názor a jeho rozhodnutí musíte respektovat. Můžete říci svůj názor na danou věc, ale vždy slušně. Zažila jsem situace, kdy se zaměstnanec kvůli kritice urazil a absolutně nerespektoval žádost ani příkazy zaměstnavatele. Tato reakce není vůbec správná, naopak může v mnohém uškodit. Sama zastávám ten přístup, že řeknu svůj názor a buď mi zaměstnavatel dá za pravdu a nebo mi řekne pro a proti jeho požadavku.

Mít názor je naprosto v pořádku a zaměstnavatel za něj bude rád. Samozřejmě záleží na typu práce, ve které jste.

Mohlo by se vám také líbit:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *